Een (dreigend) conflict
Hoe dient u te handelen?
Een bekend gezegde luidt: “Ik wens je veel personeel”. Bijna alle ondernemers/werkgevers weten wat hiermee bedoeld wordt… Helaas komen arbeid gerelateerde conflicten dus vaak voor.
Zo’n conflict kan voor u als werkgever aanleiding zijn om de arbeidsovereenkomst met uw werknemer te willen beëindigen, simpelweg omdat er onvoldoende vertrouwen bestaat in een vruchtbare samenwerking in de nabije toekomst.
Indien de bekende druppel de emmer doet overlopen, dan is het van belang dat u uw zaakjes goed op orde heeft. Bijvoorbeeld door een goede documentatie over het gebrekkige functioneren van de werknemer.
In de praktijk zien we vaak dat werkgevers veel tijd en energie steken in het begeleiden van gebrekkig functionerende werknemers, maar dat dit niet altijd deugdelijk is vastgelegd. Dat kan u later - bij de Kantonrechter - duur komen te staan. Ook komt het vaak voor dat werknemers "vluchten" in ziekte. En wat dan?
Schakel ons in om u te adviseren. Wij adviseren u dan hoe u, al dan niet met terugwerkende kracht, alsnog een goed dossier kunt vaststellen en coachen u - indien u dit wilt - “vanaf de zijlijn” wat u in een specifieke situatie dient te doen en wat vooral niet.